Help! Mijn ratten zijn ontspoord !

Alle verhalen of discussies over ratten mogen hier.
bianca.1986

Help! Mijn ratten zijn ontspoord !

Berichtdoor bianca.1986 » ma 22 jun 2020, 20:36

Goedenavond,

Mijn dochter en ik hebben per ongeluk 2 weken geleden de kooi van onze 2 ratten opengelaten. Gelukkig hebben we ze wel weer gevonden en hebben ze ook weer netjes in hun kooi gedaan. Voorheen liepen ze altijd lekker op de bank, maar nu als we ze op de bank hebben dan springen ze echt gelijk van de bank af zodat ze weer van het "vrije leven" kunnen genieten.. Uiteraard laten wij dit natuurlijk niet toe. Ook als we de kooi open maken om te eten te geven dan springen ze er nog net niet uit. Ik vind het erg zielig om ze alleen maar in hun kooi te houden. We halen ze er af en toe wel uit maar we moeten ze zo verschrikkelijk goed in de gaten houden. Heeft iemand misschien een idee om dit goed te kunnen oplossen? Zodat mijn dochter ook gewoon van onze twee ratten kunnen genieten? Zonder dat wij er continu op hoeven te letten. En dat zij wel gewoon met hun nog kan knuffelen.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Bianca en Kaylee

JinX
Moderator
Contacteer:

Re: Help! Mijn ratten zijn ontspoord !

Berichtdoor JinX » di 23 jun 2020, 13:40

misschien een soort ren maken van karton of songmics en ze daar los laten lopen?
Afbeelding
Kahn, Plague, Ironhide, Venom, Vengeance, Jayne, Wombat, Wash & Captain Malcolm Reynolds!

Bente17

Re: Help! Mijn ratten zijn ontspoord !

Berichtdoor Bente17 » za 04 jul 2020, 17:43

Ik zou de ratjes wat meer afwisseling geven. Ratjes willen nou eenmaal alles ontdekken, maar als je ze maar genoeg speeltjes geeft en ze vaak verwisselt, hebben ze al genoeg om te zien. Je kan de ratten voortaan ook niet meer op de bank maar op een andere plek los laten lopen, dat is nieuw en dan durven ze er minder snel af te springen denk ik. Of je kan ze een grotere kooi geven. Veel succes!