Goede dierenartsen

Medische ervaringen en vragen. Ga met een zieke rat altijd gelijk naar de dierenarts. Ook bij twijfel gelijk de dierenarts inschakelen. Dit forum is niet ter vervanging daarvan!
Marjolijn

Re: Goede dierenartsen

Berichtdoor Marjolijn » vr 18 nov 2016, 22:11

Interessant! Mss iets voor Ineke?
En wie woont daar nog meer in de buurt... :ballon:

marjo-h

Berichtdoor marjo-h » zo 27 nov 2016, 16:53

Ik ga altijd naar Lies Veltman van DAC Ede-Bennekom op de molenstraat in Ede. Vriendelijk en betrokken met ratjes en andere kleine knagers zoals bv hamsters. Ze is ook bereid iets op te zoeken of te overleggen met collega's als ze het even niet weet.
In de weekenden ben ik wel eens bij Amanda van Grondelle geweest van dierenkliniek A30 ook in Ede. Daar heb ik ook positieve ervaringen mee. Tot nu toe liep dat helaas uit op euthanasie maar daar ging wel een uitgebreid onderzoek aan vooraf en er werd me alle tijd gegund. Ook erg belangrijk wat mij betreft.
Als laatste ben ik ook wel ene in een weekend uitgeweken naar de Dorskamp in Renkum. Het team bestaat geheel uit vrouwen en mm met Marieke van Rosmalen, Sietske Kranendonk en Jaelah van Sittert heb ik goede ervaringen.

Babs

Berichtdoor Babs » do 01 dec 2016, 13:13

Misschien nog handig ter aanvulling bij DAC Ede -Bennekom werkt ook dierenarts Willem van der Linden en dat is vast een aardige honden en katten arts.
Maar van het behandelen van ratten heeft hij geen verstand/feeling.
Pas was Lies middagje vrij en was ik er met mijn ratje Maartje.
Ze was echt héél benauwd dus ik had zoiets van moet je hier nog meer doorgaan of is het beter om haar te laten inslapen?
Kreeg ik als antwoord ja er was heel misschien een hele kleine kans dat medicijnen nog zou kunnen helpen, maar hij kon niet in toekomst kijken!? :huh:
En beslissing tot inslapen was aan eigenaar.....ja duh!?
Echt zonde van mijn geld :boos:

Maar Lies is dus echt geweldig!
Ze heeft ook met gevaar voor eigen vingers Epke gecastreerd :open: :rol:
Met gasnarcose en dat is dus prima gegaan!

SaskiaR

Berichtdoor SaskiaR » wo 01 feb 2017, 09:14

Mijn huidige dierenarts is ook DAC Ede-Bennekom. Lies is super. Ze doen daar ook chemische castratie via de prikpil (merk even vergeten) waarbij zij ook een capsule over 2 ratten verdeelt. Dit heb ik gedaan met 2 van mijn mannen, 2 voor de prijs van 1 ( 80 euro voor beide) en ze zijn zo goed door hun pubertijd perikelen heen gekomen. Wouter heeft naar mij inderdaad soms wat stugge/onwennige indruk naar contact met mensen, maar qua medische behandeling heb ik geen klachten.

Andere geode dierenarts zit 500 meter verderop in dezelfde straat: Dierendokters Ede (https://www.dierendokters.com/dierenarts-dierenkliniek/ede). Dierenartsen zijn een echtpaar: Sietske Spann en Elmar Bottemanne. Beide goed met ratten, kunnen het ook zeer waarderen dat je niet beroert bent om medische kosten te maken. Hadden bij mij ook snel door dat ik er veel van wist en een goede inschatting kon maken als er iets mis zat. Een nadeel: ze zijn wat duurder. Toen ik mijn baan kwijt raakte was dat ook de enige reden om te wissen van dierenarts.

Ook dierenkliniek A30 (http://www.dierenklinieka30.nl) wil ik noemen. Ik ben er maar een keer geweest met een spoedje op een late Zondagavond. Mijn Creamelo was gebeten in zijn oor en had al veel bloed verloren. Kon meteen komen en ben goed behandeld: het was lang zoeken naar het wondje. En voor de terugreis naar huis mocht ik een warmte kussen lenen (ik heb geen auto en was met de brommer). En ze hebben netjes een bericht naar mijn vaste huisarts gestuurd over de behandeling.
De dierenarts kon het zo waarderen dat ik dit over heb voor een rat, dat ze me gematst heeft met de prijs: het zou onder nacht tarief moeten vallen (zat op het randje), maar ze heeft avond tarief gerekend. En maar een enkel consult, ondanks dat we ruim een uur bezig zijn geweest :top: . Nog steeds een duur grapje van ruim 100 euro. Creamelo is daarmee nog steeds recordhouder wat betreft dierenartskosten. PS. Hij is volledig herstelt, en was na 2 dagen helemaal de oude.

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » wo 01 feb 2017, 10:04

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd als dierenartsen 'onder de indruk' zijn als je (veel) medische kosten maakt voor je rat. Een huisdier is een huisdier - hond, kat, konijn, rat of leguaan - en daar neem je je verantwoordelijkheid voor. Dus het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat je komt als het dier ziek of gewond is. Niet komen valt gewoon onder verwaarlozing. Matsen met de rekening is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen. :open: Is mij ook wel eens overkomen. En dan maakt de reden me niks uit hoor (soms ook als je in korte tijd vaker met hetzelfde dier komt bijvoorbeeld en ook wel eens normaal tarief op een zondag).
Afbeelding
Zwartje, Friemel, Frunnik, Punky, Kenta, Zorro, Spooky, Boris,
Rambo, Rocky, Piemie, Misty, Rizzo, Fozzy, Dagobert, Freggle,
Kaatje, Zoef, Donald, Capo, Rover, Onyx, Kriep, Toffee, Helios,
Spekje, Apollo, Pretzel, Dolly, Tommy en Jerry.

SaskiaR

Berichtdoor SaskiaR » wo 01 feb 2017, 16:21

Ik ben het er helemaal mee eens. Maar ik denk dat ze in hun praktijk veel anders zien.
Hoe vaak zie je niet dat opvang ratten onder de mijten zitten en hoort dat ze het al een half jaar of langer hebben. Het is zo makkelijk te behandelen en het middel kost niet veel. Voor mij niet te bedenken om het niet te doen. Maar helaas meten veel mensen de toelaatbare dierenarts kosten aan de koopprijs en grote van het dier. :droef:

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » wo 01 feb 2017, 20:13

Ja inderdaad :( maar die mensen zouden eigenlijk helemaal geen dieren mogen houden :jee:

Tenmashi
Contacteer:

Berichtdoor Tenmashi » za 04 feb 2017, 17:17

Voorheen ging ik het liefst naar Stijn Peters:
Dierenziekenuis Eindhoven
Marconilaan 26
5621 AA Eindhoven
Tel. 040 - 3040054
http://www.dzeh.nl/
Zeer ervaren en kundig met ratten, heeft ook wel eens lezingen gegeven en zo. :lach:

Voor spoedjes en simpele dingen ging ik graag naar Irene Moors van de plaatselijke kliniek:
Dierenkliniek de Postwagen Venlo
Herungerweg 172
5913HD Venlo
077-3516231
http://www.depostwagen.nl/nl/
Ondanks weinig ervaring met ratjes zijn ze wel erg kundig en zorgvuldig, ze opereren met gas.

Inmiddels woon ik er niet meer dus ga ik naar andere klinieken, zal tzt die ook hier posten.
Afbeelding
Flowix, Gregory, Grissom, James T. Kirk & Eonar, Freya, Fluttershy, GLaDOS, Geronimo, Hedwig, Hermione, Ilah, Iorek, Ikki, Jinora, Jorunn, Jaina

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » wo 23 aug 2017, 15:39

Berichten over de muis gesplitst naar eigen topic: viewtopic.php?f=16&t=815
Afbeelding
Zwartje, Friemel, Frunnik, Punky, Kenta, Zorro, Spooky, Boris,
Rambo, Rocky, Piemie, Misty, Rizzo, Fozzy, Dagobert, Freggle,
Kaatje, Zoef, Donald, Capo, Rover, Onyx, Kriep, Toffee, Helios,
Spekje, Apollo, Pretzel, Dolly, Tommy en Jerry.

Raz

Berichtdoor Raz » vr 13 jul 2018, 20:11

Dierenartsenpraktijk Tilburg
https://www.dierenartstilburg.com/

Hele fijne praktijk! Ze hebben 2 locaties.
Vraag naar dierenarts DRS. Nicole Reijniers, zij heeft veel ervaring opgedaan met ratten bij dierenkliniek Lunetten in Utrecht. Ze is heel kundig en betrokken. Opereert ratten met alleen gasnarcose (en pijnstilling uiteraard). Werkt op dinsdag, woensdag (?) en vrijdag op de postelse hoeflaan.

De andere dierenartsen in de praktijk hebben wel ervaring met ratten (MOO's, luchtweginfecties) maar niet zozeer met operaties.

Postelse Hoeflaan 45
5042 KA Tilburg
Tel: (013) 467 45 90

Sevenhoekstraat 62
5021 GD Tilburg
Tel: (013) 536 08 20

Consult konijn, knaagdier, vogel € 27,85
Castratie mannelijke rat € 75 (verwacht dat vrouwelijke rat duurder zal uitvallen).

Els
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Els » wo 01 aug 2018, 14:48

@ Bloes.
Toe gevoegd zoals gevraagd werd.
Afbeelding

Raz

Berichtdoor Raz » di 11 jun 2019, 09:58

Nicole Reijniers werkt niet meer bij dierenartsenpraktijk Tilburg. Dus deze kan uit de lijst.