Afbeeldingen a.u.b. als bijlage plaatsen!

Heb je vragen over het gebruik van het forum, problemen of opmerkingen, dan kun je ze hier kwijt.
beheerder
Site Admin

Afbeeldingen a.u.b. als bijlage plaatsen!

Berichtdoor beheerder » zo 16 jul 2017, 22:02

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben op andere fora, heeft Photobucket recent haar beleid aangepast, waardoor plaatjes die op hun servers staan, geblokkeerd worden voor fora en websites.

Hierdoor zijn veel topics zwaar beschadigd op de meeste fora. En dit word nog erger, omdat steeds meer afbeeldingen zullen verdwijnen.
Bij ons is de schade beperkt gebleven, omdat wij al een tijdje zelf de afbeeldingen hosten die als bijlage ge-upload worden. Vrijwel alle foto's van Photobucket die bij ons verdwenen waren (of nog zouden kunnen verdwijnen), hebben we kunnen repareren. Kom je toch nog een missend plaatje tegen, waar je zelf nog een kopie van hebt, dan kun je dit per PB opsturen aan Els of aribold, natuurlijk met duidelijke vermelding van waar het plaatje thuis hoort (liefst de link naar het topic en vermelding van de pagina in dit topic).
Om meer ellende in de toekomst te voorkomen, hebben we het plaatsen van afbeeldingen van Photobucket onmogelijk gemaakt.

Andere image-hosts zouden het voorbeeld van Photobucket kunnen gaan volgen en we merken sowieso regelmatig dat externe foto's verdwijnen doordat gebruikers ze een andere naam geven, verplaatsen of verwijderen.
We willen jullie daarom dringend verzoeken om zo veel mogelijk gebruik te maken van ons bijlagen-systeem!

Marjolijn

Re: Photobucket blokkeert foto's op fora!

Berichtdoor Marjolijn » zo 16 jul 2017, 23:04

Oh ligt het probleem bij Photobucket zelf!
Ik zag idd ineens onderschriften enzo met een link ipv een afbeelding...
Is dit ook op andere fora het geval dan :gek: ? Ja natuurlijk, zit ik nu te bedenken :ships:

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » ma 17 jul 2017, 09:43

Het viel me op op het Ratopiaforum. Geen enkele foto meer in de opvangtopics. Echt zonde. :(
Gelukkig upload ik hier alles op de website zelf.
Afbeelding
Zwartje, Friemel, Frunnik, Punky, Kenta, Zorro, Spooky, Boris,
Rambo, Rocky, Piemie, Misty, Rizzo, Fozzy, Dagobert, Freggle,
Kaatje, Zoef, Donald, Capo, Rover, Onyx, Kriep, Toffee, Helios,
Spekje, Apollo, Pretzel, Dolly, Tommy en Jerry.

Eef
Moderator

Berichtdoor Eef » ma 17 jul 2017, 17:24

Wat vreemd zeg. Niet echt een vooruitgang...
Afbeelding
Groetjes van Evelien

aribold
Forumtechneut
Contacteer:

Berichtdoor aribold » ma 17 jul 2017, 18:08

Als je als Photobucket-gebruiker wilt dat de foto's die je de afgelopen 10 jaar op fora geplaatst hebt zichtbaar blijven, dan kan dat wel nog.
Je hoeft daarvoor alleen maar je abonnement te upgraden naar een betaalde versie voor het luttele bedrag van $399,- per jaar.
Ik ga er zelf van uit dat niet veel mensen een dergelijk bedrag over hebben voor het huisvesten van hun foto's op de gammele trage servers van Photobucket...
Wees gewaarschuwd: Tinypic is ook eigendom van Photobucket! Of dat in de toekomst gratis blijft, is dus zeer de vraag. Andere image-hosts zouden trouwens ook wel eens hetzelfde kunnen gaan doen als Photobucket.

Wat mij persoonlijk nogal steekt, is dat Photobucket zich jarenlang geprofileerd heeft als een gratis manier om je foto's op fora en websites te plaatsen, maar dat de foto's die onder dat beleid ge-upload zijn (en ondertussen onderdeel uitmaken van veel berichten op fora), nu onder het nieuwe beleid vallen. Ik vind dat een beetje op afpersing lijken. Op vrijwel alle fora kun je je oude berichten na een bepaalde periode niet meer editen, met als gevolg dat veel mensen geen andere keus hebben dan flink dokken aan Photobucket om berichten die afhankelijk zijn van afbeeldingen te redden. Had dan de nieuwe voorwaarden alleen laten gelden voor nieuwe uploads...

Zoals hierboven al vermeld is, heb je die toestanden gelukkig niet op dit forum, zolang je de optie "bestanden toevoegen" gebruikt voor het plaatsen van je foto's (slepen naar het tekst-veld is hetzelfde). De afgelopen week zijn rond de duizend Photobucket-afbeeldingen op dit forum vervangen door bijlage-versies die nu op de eigen server staan. Bespaar ons alsjeblieft nog zo'n klus in de toekomst door je foto's voortaan altijd als bijlage te uploaden...

Review the latest changes at Photobucket

PhotobucketThumbsDown.png
PhotobucketThumbsDown.png (93.83 KiB) 1905 keer bekeken
Afbeelding

alessa

Berichtdoor alessa » di 18 jul 2017, 20:56

Ik kwam hier enkele weken geleden achter, doordat echt AL mijn foto's op een ander rattenforum ineens niet meer zichtbaar waren. :jee:
Ik was echt not amused, zeker omdat ik daar al jaren een ratten logboekje bijhoud, waar ik regelmatig foto's postte. Soms om een nieuw ratje voor te stellen, maar ook heel vaak gewoon een foto van een leuke of schattige situatie.
En dat is nu allemaal weg, want ik kan niet zomaar 399 dollar gaan betalen zodat mijn foto's zichtbaar blijven op een forum. Ook al zou ik het geld hebben, dan nog zou ik het echt wel beter weten te besteden. :open:
Al met al vind ik het echt geen leuke actie van Photobucket. :nee:
Afbeelding

aribold
Forumtechneut
Contacteer:

Berichtdoor aribold » di 18 jul 2017, 21:06

Je kunt de beheerder van dat forum vragen of je tijdelijk je oude berichten mag editen.
Je zou dan zelf je foto's weer terug kunnen plaatsen. Helaas loop je wel het risico dat die ellende zich later gaat herhalen, want als ik me niet vergis, is het alternatief dat op dat forum geboden wordt, Postimage-uploads. En dat is uiteindelijk niet echt anders dan Photobucket.
Afbeelding

alessa

Berichtdoor alessa » wo 19 jul 2017, 08:52

Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar mijn logboekje daar bestaat uit ruim 80 pagina's, dus daar is bijna geen beginnen aan. :open:
Hoewel ik het jammer vind, heb ik besloten om het maar zo te laten. Aangezien inderdaad de kans bestaat dat Postimages straks ook ineens geld gaat vragen, en ik dan weer alles kwijt zou zijn.
Afbeelding

aribold
Forumtechneut
Contacteer:

Berichtdoor aribold » wo 19 jul 2017, 09:18

Tja, dan zit er weinig anders op dan je dagboek ook goed bijhouden op dit forum. De plaatjes die je hier als bijlage upload, blijven gegarandeerd bestaan zolang het forum bestaat. :smile:
Afbeelding

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » wo 19 jul 2017, 14:47

Wat raar dat ze dan ineens zoveel geld gaan rekenen voor zo'n account.
Heb me wel altijd afgevraagd hoe dat soort services allemaal maar gratis geleverd kunnen worden hoor, maar daar ligt ook een hoop onwetendheid van mezelf aan ten grondslag, over hoe dat hele internet financieel eigenlijk functioneert...

Ik heb net even op Photobucket gekeken, al mijn foto's (en ik dacht ook filmpjes) staan er gewoon nog, maar wat kun je anders met je afbeeldingen dan ze op fora enzo zetten? Dat is toch de enige reden dat men diensten als Photobucket is gaan gebruiken :maf:

aribold
Forumtechneut
Contacteer:

Berichtdoor aribold » wo 19 jul 2017, 16:10

Het verdienmodel is voor veel websites uiterst wazig. Bedrijven als Photobucket en Imageshack hebben vaak extreem lange opstartperiodes waarin verlies gegarandeerd is. Een groot deel van de inkomsten bestaat uit advertentieopbrengsten, nevendiensten voor de professionele markt en/of het verkopen van persoonsgegevens. Vaak houden ze dit 5 tot 10 jaar vol. Daarna volgen meestal plannen voor lanceringen van spin-off activiteiten of het wijzigen van de voorwaarden waardoor de gebruikers die in de loop der jaren gebonden zijn, steeds meer moeten gaan betalen. De wijzigingen bij Photobucket zijn echter zo drastisch dat je zou kunnen denken dat het complete verdienmodel buiten het lange termijnplan om gewijzigd is.
Het fijne weet ik er ook niet van.

Veel mensen vinden het fijn om al hun foto's toe te vertrouwen aan online diensten, zodat ze overal en op ieder apparaat kunnen beschikken over hun albums (zolang de databundel niet op is). Leuk als je ergens op bezoek gaat, dan kun je de gastheer al je vakantiefoto's en dergelijke opdringen :knip:
Afbeelding

alessa

Berichtdoor alessa » wo 19 jul 2017, 22:24

Ja het is zeker wel een voordeel dat de foto's op dit forum sowieso blijven staan! En dat niet straks hier ook ineens alles weg is.

En ja ik sta zeker ook te kijken van het bedrag wat Photobucket ineens vraagt voor een dienst die al die jaren gratis was... Dat dingen misschien geld kosten: oké, dat snap ik nog. Maar dan zo'n hoog bedrag gaan vragen... Dat is toch wel een extreem uiterste.
Ik vraag me nu ook even af of er niet heel veel mensen boos/verontwaardigd zijn hierover.
Afbeelding

Els
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Els » wo 19 jul 2017, 23:10

Kwaad ben ik er zeker wel.
Ik vind het echt een hele valse streek van photobucket.

Gelukkig kunnen we op dit forum foto's op onze eigen server opslaan.
Foto's die vanaf eind oktober via bijlage zijn geplaatst, zijn altijd veilig.

Zonder ruimte op eigen server hebben, blijft je zitten met dat alle andere upload
sites, zoals tiny pic, straks hetzelfde gaat doen als photobucket.

Dan heb je als forum toch een groot probleem.
Afbeelding

alessa

Berichtdoor alessa » do 20 jul 2017, 22:36

Ja klopt! Het is juist zo leuk als mensen ook foto's kunnen posten, en als alle uploadsites ineens geld gaan vragen (en dan ook nog zo enorm veel als dat Photobucket vraagt) wordt niemand daar blij van.
Gelukkig kunnen we hier sowieso nog foto's uploaden, en zijn die ook niet zomaar weg! :lach:
Afbeelding

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » vr 21 jul 2017, 15:52

Kun je voor het onderschrift ook een foto uploaden?
Heb nu gewoon eerst weer tinypic gebruikt.
Afbeelding
Zwartje, Friemel, Frunnik, Punky, Kenta, Zorro, Spooky, Boris,
Rambo, Rocky, Piemie, Misty, Rizzo, Fozzy, Dagobert, Freggle,
Kaatje, Zoef, Donald, Capo, Rover, Onyx, Kriep, Toffee, Helios,
Spekje, Apollo, Pretzel, Dolly, Tommy en Jerry.