Snoepjes

Alles over wat je ratjes kunt voorschotelen aan droogvoer, snacks en extra's.
Debbie Werkman

Snoepjes

Berichtdoor Debbie Werkman » ma 07 jun 2021, 11:44

Hallo allemaal,

Ik ben Debbie en ik heb sinds kort ratjes en heb nog nooit eerder ratjes gehad. Ik weet alleen niet zo heel goed welke snoepjes ik kan geven. Er wordt bijna overal gezegd dat je niet teveel snoepjes mag geven, maar hoeveel is niet te veel?

Ik wil de ratten ook een beetje aan mij laten wennen, dus daarom geef ik ze in de ochtend en in de avond brokjes uit mijn hand. Ze hebben ook gewoon hun eigen voerbakje in de kooi staan. Ik merk dat ze sneller geneigd zijn om daar brokjes te pakken. Ik wil ze wel iets uit mijn hand geven zodat ze aan mij wennen. Ik doe dat nu met zonnebloempitjes, maar heb gelezen dat deze erg vet zijn. Is er een beter alternatief?

De ratjes zijn nu ongeveer 9 weken oud.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag! :smile:

wilma

Re: Snoepjes

Berichtdoor wilma » ma 07 jun 2021, 22:57

Hoi Debbie aller eerst welkom en leuk dat je ratjes heb zou proberen ze stukjes groente of zo te geven en als ik jou was zou ik me aanmelden op tamme ratten op FB daar kan je snel antwoorden krijgen op je vragen.
Wens je heel veel plezier met je ratjes. :liefd: :liefd:

Debbie Werkman

Berichtdoor Debbie Werkman » di 08 jun 2021, 15:22

Dankjewel voor de tip! Ik ga groenten proberen en mij gelijk aanmelden bij tamme ratten! :top:

JinX
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor JinX » wo 09 jun 2021, 13:31

Welkom! Ik zou iets van gepofte rijst ofzo proberen, stukjes groente kan idd ook!

Plofmix!
pofmix.jpg

https://pet-design.nl/product/plofmix/

Venom, Wombat, Carnage, Cú Chulainn, Demolition Man, Enoch, Firestarter, Got you by the Balls & Hell's Bells!