Show je rattenkooi.

Kooien, bodembedekking en inrichting.
Victoria

Re: Show je rattenkooi.

Berichtdoor Victoria » wo 11 jul 2018, 19:19

Leuk ingerichte kooien trouwens allemaal! :lach:
:walker-r: Yuki & Toffee :walker-l:

Simplish

Berichtdoor Simplish » ma 14 jan 2019, 14:01

Kooi waar de rittens nu in zitten (met Arthur's nieuwsgierige snuitje)
IMG_20190114_133029.jpg
Afbeelding
Leo, Alphonse en Edward

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » ma 14 jan 2019, 15:18

Ziet er knus uit voor de kleintjes hoor :liefd: en ook nog eens met uitzicht op een echte Amsterdamse binnentuin...

Simplish

Berichtdoor Simplish » wo 16 jan 2019, 17:40

Dankjewel Marjolein! Moet wel eerlijk zijn, het is gewoon de straat :fluit: mijn kamer zit aan de straatkant dus ze hebben uitzicht op een echte Amsterdamse straat en mijn overbuurmans kanariegele Volkswagen.
Afbeelding
Leo, Alphonse en Edward

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » do 17 jan 2019, 00:10

Oeps, puzzelstukjes verkeerd geïnterpreteerd :grin:
Ik zag een boom en dacht balkons te zien (typisch aan de achterzijde van dit soort huizen) maar bij nader onderzoek zijn het slechts hekjes voor deuren (?) met nauwelijks uitloop? :huh:
Aan de ramen dacht ik ook te zien dat het om een achterkant ging maar dat is meer m'n gevoel, denk ik :engel:

Het enige gele dat ik zie... is wat er onder dat lichtgrijze vervoerbakje naast de kooi op de vensterbank staat. De straat zelf is niet te zien, toch? :oep:

Simplish

Berichtdoor Simplish » do 17 jan 2019, 19:01

Er zijn inderdaad balkons op de achterkant, daar kun je echt zitten :ja:
De trappenhuizen zijn heel smal en draaien ook, dus er is nauwelijks ruimte om meubels door te verplaatsen. De ramen aan de voorkant kunnen niet of maar een stukje open (ze blijven niet vastzitten, je moet ze omhoog schuiven en dan iets onder zetten) dus meubilair wordt grotendeels omhoog gehesen dmv een hijsbalk en dan door de uitzwaaiende deuren naar binnen getild. Inmiddels wordt het niet veel meer gebruikt omdat nieuwere meubels uit elkaar kunnen worden gemonteerd, maar vroeger werd er bijna altijd gehesen. Deze wijk is geloof ik zo rond 1920 gebouwd.
Je kan de straat inderdaad niet zien, daarvoor zitten we te hoog :pasta: dat gele is trouwens de vervoersbak. Ik heb een prachtig mooi mostergele Ferplast vervoersbak. Ze hadden geen andere kleur :boe:
Afbeelding
Leo, Alphonse en Edward

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » za 19 jan 2019, 01:48

Ach natuurlijk, die deuren met die hekjes zijn om spullen doorheen te sluizen :idee:
En ja, we leven idd al een paar decennia in het Ikea tijdperk... geen idee welke smiley daar bij past

Leuk, een gele vervoerbak! :rood: