Loslopen

Kooien, bodembedekking en inrichting.
maroescha.de-koe

Loslopen

Berichtdoor maroescha.de-koe » wo 19 jun 2019, 13:44

Hallo allemaal wij hebben ervaringen een tips nodig :-) We willen onze 3 dames graag meer los laten lopen nu doen ze dat eigenlijk alleen in en uit de kooi op schoot ,bij ons over ons heen, op de bank en stoel.Onze Nala is erg tam lief en knuffelig en makkelijk.Nola is ook redelijk tam maar springt snel weg en op of naar iets.Is best klein en vooral erg snel.Noenoe is verlegen en timide en niet zo knuffelig.Eigenlijk is Nala degene die meest eruit gaat ,los loopt bij ons zit.Maar omdat we onze dames zoveel mogelijk willen geven en laten genieten willen we ze de ruimte geven om vrij los te kunnen spelen en lopen.We heebben alleen niet de luxe een hele kamer voor ze te geven.Wel 1 van de kinderen hun kamer(samen gesteld gezin en de kinderen zijn er niet altijd) staat stapelbed in en veel lego een bureau en stoel maar er ligt zeil op de grond.Bij mijn dochter n bonusdochtertje hun kamer kan dat niet ligt vloerbedekking die erg oud is en aan vervanging toe.
Mijn puberzoon zijn kamer is iets waar we het zeker niet willen haha.
Hebben jullie ideeen tips of hoe doen jullie dat?
In onze woonkamer zou mogen alleen kunnen ze overal onder krruipen en vind ik weer eng idee.Ook ligt er onder en achter kast bank stof wat ook niet goed voor ze is is niet altijd even stof vrij natuurlijk.
Plus voor de rust zou ik de hond en Kat dan weg moeten zetten.Hoor graag jullie ervaringen:-) Alvast bedankt!
Nala is die met zwart wit en meest dumbo oortjes Nola is de gene die kleinst is met meest 1 kleur grijs/bruinig en Noenoe is met meer spitser koppie en wit met bruinig/grijs.Ze zijn nog geen 1(bijna) Nala maandje ouder als de andere 2.
IMG-20190216-WA0001.jpg
Nala
20190518_110558.jpg
Noenoe
20190518_110642.jpg
Nola
20190605_190809.jpg
Hun kooi.

Raz

Re: Loslopen

Berichtdoor Raz » do 20 jun 2019, 08:05

Wat een schattige dames :liefd:

Wat ik deed bij mijn vorige huizen is ze los laten in de badkamer. Je moet natuurlijk wel zorgen dat ze niet achter een eventuele wasmachine kruipen. Ik legde dan daar een fleecedeken neer en een tunnel. Uiteraard ging ik daar zelf ook bij zitten.
Misschien heb je ook een geschikte gang of iets dergelijks?