Net nieuwe ratjes, erg bang. Drinken amper.

Een vraag over gedrag of over het koppelen van ratjes? Stel 'm hier!
EeveeJ

Net nieuwe ratjes, erg bang. Drinken amper.

Berichtdoor EeveeJ » do 18 jun 2020, 20:52

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier.
Ik heb sinds gisteren 2 ratjes.
Meteen in de kooi gedaan, zodat ze kunnen wennen. Nu is het alleen zo dat ze bijna alleen maar in een huisje zitten met zijn 2en. Ze komen er niet veel uit om te onderzoeken.
Plus ze drinken amper.
Telkens als ik met mijn hand in de kooi kom met een snack duiken ze snel weer in hun huisje.

Ik heb van de fokker waar ze vandaan kwamen een "knuffeltasje" gekregen. De fokker gaf aan gewoon uit het hok halen en daarin doen, zodat ze kunnen oefenen met je hand en aan je geur kunnen wennen. - ze zijn opgevoed met oppakken van boven, dus zijn hier al aardig gewend aan)

Nou ben ik alleen bang dat ik de ratjes niet kan lokken zodat ik ze op kan pakken.
Ik wil ze ook niet uit hun huisje forceren, aangezien ik bang ben dat zij mij dan compleet niet meer vertrouwen.

Heeft iemand tips of ideeën hoe ik het, het beste aan kan pakken?

Ik hoor graag van jullie!

wilma

Re: Net nieuwe ratjes, erg bang. Drinken amper.

Berichtdoor wilma » vr 19 jun 2020, 06:56

Hoi welkom ik zou het even tijd geven en leg je handen in de kooi zodat ze je kunnen besnuffelen en zelf kunnen kijken wat ze willen praat tegen ze zo veel je kan dan gaan ze je herkennen. de knuffel zak is een hele goede optie.
Zorg voor lekker veel verstop plekjes in je kooi dat vinden ze fijn en voelen ze zich veilig veel succes ben benieuwd hoe het verder gaat.