Koppeling lukt (nog) niet

Een vraag over gedrag of over het koppelen van ratjes? Stel 'm hier!
illiana

Koppeling lukt (nog) niet

Berichtdoor illiana » wo 05 aug 2020, 12:40

Ik had twee ratten van ruim twee jaar oud, de zusjes Eva en Isa. Die waren altijd heel lief samen en het ging allemaal goed, tot Eva een baarmoedertumor kreeg en bij de operatie bleek dat er uitzaaiingen en verklevingen door haar hele buik waren en we haar dus in moesten laten slapen. Isa bleef toen alleen achter. Ik ben meteen op zoek gegaan naar een nieuw vriendinnetje voor haar. Afgelopen maandag heb ik Leila opgehaald, een oude dame van ook ongeveer twee jaar oud.

Ik had me goed ingelezen dacht ik, en heb vanochtend de dames kennis laten maken in onze badkuip. Dit ging prima, er werd een hoop gesnuffeld en soms wat geduwd maar verder niets. Na twee uur heb ik de dames in de (met azijn schoongemaakte) Dunakooi gezet, met alleen bodembedekking en eten en drinken. En daar ging het al snel helemaal fout. Ze gingen weer snuffelen, toen allebei egelen en voor ik het wist werd er echt gevochten. Ik heb ze meteen uit elkaar gehaald. Bij Leila zie ik geen bijtwonden, maar Isa heeft er twee.

Ik wil het nog niet opgeven! Ik heb ze nu dus weer gescheiden, maar over twee of drie dagen zou ik het graag nog eens proberen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Elian
Moderator
Contacteer:

Re: Koppeling lukt (nog) niet

Berichtdoor Elian » vr 14 aug 2020, 15:05

Oef, lastig! Heb je het inmiddels al opnieuw geprobeerd en zo ja, hoe ging dat? Komt Leila van een rattenopvang die je misschien kan helpen met de intro of eventueel, mocht de intro echt niet lukken, een ander vriendinnetje waarmee het misschien wel klikt?
Elian en een heleboel ratjes
Afbeelding

JinX
Moderator
Contacteer:

Re: Koppeling lukt (nog) niet

Berichtdoor JinX » ma 24 aug 2020, 16:54

Ik heb meestal mannen, meiden snap ik heel weinig van :rol: Misschien een opvang vragen voor hulp idd?
Afbeelding
Kahn, Plague, Ironhide, Venom, Vengeance, Jayne, Wombat, Wash & Captain Malcolm Reynolds!