Hallo!

Ben je nieuw op rattenland, stel je dan even hier voor.
Debbie Werkman

Hallo!

Berichtdoor Debbie Werkman » ma 07 jun 2021, 11:52

Hallo allemaal,

Ik ben Debbie en heb nu sinds 3 dagen ratjes. De lieve ratjes zijn nog maar 8 weekjes oud en heten Bliss en Bink. Ik had een kooi voor ze gekocht, maar nu ze er eenmaal inzitten vind ik hem toch te klein. Over een week komt er een nieuwe kooi binnen van 64 x 43,7 x 131,2 cm. Ik denk dat deze wel groot genoeg zal zijn voor ze! :smile:

Ik ben nu al helemaal verliefd op de ratjes, maar merk toch dat ik bang ben dat ik iets fout doe. Daarom heb ik mij ook aangemeld bij dit forum en ik hoop dat ik nog veel van jullie allemaal kan leren! rat jeej

Groetjes,

Debbie, Bliss en Bink

-juliet-

Re: Hallo!

Berichtdoor -juliet- » wo 09 jun 2021, 21:38

Hey, wat leuk, ik ben hier ook nog redelijk nieuw, maar zeker niet nieuw met ratjes. Welkom!

Wat goed dat je ze ook gelijk een nieuwe kooi geeft. De nieuwe kooi, hoe wil je die gaan gebruiken? Ratten klimmen op zich graag, maar ze hebben liefst ook wat ruimte om een sprintje te kunnen trekken, en dan is een bodemoppervlak van 64x44 cm behoorlijk weinig, maar als de bodem 131 cm breed is dan is het prima natuurlijk. In principe is 80x50cm (=4000cm²) een gangbaar minimum.

Veel plezier met je ratjes, het zijn zulke leuke beestjes :open:
De terra-bewoners: Saartje (v, jan '19), Koekie (v, mei '19), Bassie (m, mei '19), Mel & Geri (zusjes, nov '20)