Dolly en Luna

Je eigen ratten dagboek
koen.snamelom

Dolly en Luna

Berichtdoor koen.snamelom » zo 29 mar 2020, 20:43

It has begun...

Ik ga er geen dagelijkse post van maken maar wekelijks (is net iets makkelijker voor me :p )

Maandag 23/03:

Ik heb ratjes altijd leuke beestjes gevonden.
En eindelijk is het zo ver, ik heb mijn vrouw kunnen overtuigen om ook ratjes in huis te halen, maar nu....
Eerste plek om opzoekingswerk te doen: Youtube
Ik ben begonnen met filmpjes te kijken over ratjes en hoe er voor te orgen (en ook hoe niet....)
Hoeveel uren ik al gekeken heb, ik heb het niet bijgehouden, maar enkel uit die filmpjes aleen al heb ik een heel pak geleerd.

Dinsdag 24/03

Even een gesprekje gehouden met een vriendin van me.
Zij heeft ook ratjes, dus is voor mij ook een grote bron van informatie.
Ze heeft me ook nog wat tips gegeven over huisvesting en waar op te letten.
We komen dus steeds meer en meer te weten, en het begint meer en meer te kriebelen :D

Woensdag 25/03

Ratjes uit een dierenwinkel zijn een no-go.
Maar waar haal je ze dan.
Contact opgenomen met enkele rattery's, maar die mensen hebben uiteraard andere dingen te doen dan onmiddellijk te antwoorden.
Ondertussen begonnen met een lijstje aan te leggen van dingen die ik zeker nodig heb.

Donderdag 26/03

De rattery's hebben geantwoord, geen nestjes momenteel en ook niet direct geplant.
Dat wordt dus verder zoeken
Het zoeken naar de juiste kooi is begonnen.
Hoeveel soorten kooien er zijn, het is ongelooflijk.
De ene al wat meer geschikt dan de andere uiteraard.
Dat wordt knopen doorhakken...

Vrijdag 27/03

Nog een rattery gevonden en mailtje gestuurd.
Ondertussen nog een hoop dingen opgezocht en beginnen na te denken, als er ratjes komen hebben ze ook een naam nodig...
Als grote Harry Potter fan gingen de gedachten direct uit naar namen uit deze geweldige fandom :D
Mijn 2 favoriete vrouwelijke characters in de films en de boeken zijn Dolores Umbriddge (yea i know, she is evil, but she is so good at it :p ) en Luna Lovegood.
Dat worden dus ook de ratjes hun namen, Dolly en Luna.
Ondertussen een mailtje terug gekregen van de rattery, het nestje dat ze hadden is al volledig besproken, maar...
... er is nog een nestje op komst, dat zelfs waarschijnlijk dit weekend geboren gaat worden.
Ik wordt in alle geval op de hoogte gehouden en als ik wil mag ik al op de lijst van de reserveringen, en ja, ik wil :D

Zaterdag 28/03

Besloten welke kooi het wordt, de Savis Zeno 3 Empire.
Lekker grote kooi voor 2 ratjes en zeker de mogelijkheid om nadien nog ratjes bij te voegen (kans is groot :p )
Ook nog verder contact gehad met de rattery, ik zie het volledig zitten al in alle geval.

Zondag 29/03

Kleine bestelling geplaatst online...
Vrouw was er niet echt blij mee met hoeveel ik had gekocht (en uitgegeven :p ) maar alles om er voor te zorgen dat Dolly en Luna een goeie thuis krijgen :D
Ook een fototje gekregen van de mama-rat en de papa-rat, zo schattig dat ze zijn.
Mama-rat heeft zich al een goed nestplekje gemaakt dus de kleintjes kunnen er vandaag of morgen mss zijn...
In de late namiddag krijg ik bericht dat ze bevallen is :D en morgen krijg ik fototje van het nestje te zien...
Zoooo benieuwd :D

Els
Beheerder
Contacteer:

Re: Dolly en Luna

Berichtdoor Els » di 31 mar 2020, 10:39

Zo goed bezig, met de voorbereidingen.

Al die voorpret is al heel geweldig om mee te maken.

En dan straks de ratjes :clap:

Shita
Contacteer:

Re: Dolly en Luna

Berichtdoor Shita » wo 01 apr 2020, 20:02

Heerlijk die voorpret! Geniet ervan rat jeej
Groetjes Sandra & de ratjes

❤️ Hebbes, Ham, Kalli, Olwen, Quattro Formaggi, Peigi, Umay, Quesadilla,
Rajani, Squacquerone, Thiri, Ulenka, Vacherin, Wynn, Xinyi
❤️

54 engeltjes in gedachten †
Afbeelding