Slechter Leven Keurmerk

Hier kun je petities en acties plaatsen, die dieren helpen.
Emily
Contacteer:

Re: Slechter Leven Keurmerk

Berichtdoor Emily » do 21 sep 2017, 10:56

Om eerlijk te zijn denk ik dat veel mensen er niet bij nadenken wat er met hun stukje vlees gebeurd, of er expres niet bij na denken omdat tja, het is goedkoop en je moet toch wat eten? Veel mensen weten helemaal niet hoe je zonder vlees door het leven moet gaan (terwijl het zo makkelijk is).
Om direct ermee geconfronteerd te worden, zal denk ik wel een paar mensen doen beseffen wat ze kopen. Maar ik sluit me er verder wel bij aan: je zal vooral de verkeerde treffen, vrees ik.

Ik eet zelf nu vegan en was me er voorheen echt niet bewust van het leed achter melk en eieren. Als daar een sticker op had gezeten, had dat mij persoonlijk wel aan het denken gezet. Ik wist het echt niet.

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » vr 22 sep 2017, 09:56

Afbeelding
Zwartje, Friemel, Frunnik, Punky, Kenta, Zorro, Spooky, Boris,
Rambo, Rocky, Piemie, Misty, Rizzo, Fozzy, Dagobert, Freggle,
Kaatje, Zoef, Donald, Capo, Rover, Onyx, Kriep, Toffee, Helios,
Spekje, Apollo, Pretzel, Dolly, Tommy en Jerry.

alessa

Berichtdoor alessa » za 30 sep 2017, 18:49

Inderdaad jammer, die reactie van de AH...
Citaat uit het artikel: ",,Mochten er stickers geplakt worden dan halen we die er weer vanaf. Het zou namelijk zonde zijn als we goede producten hierdoor niet kunnen verkopen’’, zegt een woordvoerder van Albert Heijn."
Ik vraag me dan even af wat ze daar bij de AH onder 'goede producten' verstaan. :maf:
Afbeelding

aribold
Contacteer:

Berichtdoor aribold » za 30 sep 2017, 18:54

En waarom zou je een product niet meer kunnen verkopen als er een extra sticker op zit?
Die sticker verandert het product toch niet? Geeft alleen extra informatie....
Afbeelding

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » za 30 sep 2017, 20:39

Nouja, ze willen geld verdienen en als er een sticker op staat over het achterliggende leed van het product zullen minder mensen het kopen - die beter-leven stickers werken immers óók bij een hoop mensen :knip:

Je hebt als consument ontzettend veel macht (als er geen vraag is, stopt het aanbod) maar dat beseffen mensen vaak niet, of ze zijn idd te lui of te verslaafd om nee te zeggen tegen bepaalde producten.

Bart

Berichtdoor Bart » do 05 okt 2017, 19:10

ik moet zeggen ik ben vrijwel helemaal vegetarisch en inderdaad dat heb ik gedaan nadat ik voor mijn examen van vorig jaar het onderwerp Bio-industrie had gekozen. En ik moet zeggen ik heb met tranen in mijn ogen achter een computer op school gezeten. Echt waar ik snap niet wat ons mensen het recht geeft om andere levende wezens die van ons afhankelijk zijn zo te mishandelen. Ik had de pech dat ik toen vorig jaar de enige in mijn klas was die iets om dieren gaf en daardoor werd dus vaak de spot met mij gedreven. Dan dacht ik dus echt van waar gaat het heen met de mensheid. Zo had ik toen mijn klasgenoten een video van plofkippen en fokzeugen had laten zien. Dan word er doodleuk gezegd nouja als het vlees maar goedkoop is. Waarna iedereen moest lachen en die persoon gelijk gaf. Dan denk je echt van WTF ( sorry). een latere discussie was wat ons mensen het recht geeft om die dieren zo te mishandelen en dan zeggen ze doodleuk nou dieren zijn minder dan ons. echt he? ben ik dan zo achterlijk?
gelukkig zit ik nu op een dieropleiding op het MBO en zijn er alleen in mijn klas van 19 3 vegetariërs en 2 die zitten te twijfelen. Dat geeft dan weer hoop.

Cis

Berichtdoor Cis » do 05 okt 2017, 19:22

Lieve help, wat een stelletje sukkels op die vorige school! :wow:
Laten we hopen dat het ooit nog goed komt met hun verstand als ze wat ouder worden.
Bedenk in elk geval maar dat JIJ beslist NIET degene bent die achterlijk is als mensen zo sneu zitten te kletsen.
Laat je dat nooit wijsmaken!

Als mensen zitten te lachen bij het zien van dierenmishandeling, is het slecht met ze gesteld; dat soort gevoelsarmoede is niet te begrijpen zó dom!

Fijn dat je inmiddels in een klas zit waar er meer begrip (en verstand) voor dierenwelzijn is! :wave:
Afbeelding

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » do 05 okt 2017, 20:19

Dat type mensen zul je helaas altijd houden. Gisteren viel het me ook op op FB. Over het 'eet-geen-dieren-dag'. Dan probeer je op een serieuze manier mensen bewust te maken van wat het feitelijk betekent als iedereen één dag geen dieren zou eten (420.000 dierenlevens :wow: ) en dan heb je altijd van die 'stoere' figuren die even provocerend moeten melden dat ze net heerlijk hebben genoten van een speklap ofzo. Tjongejonge, zó ontzettend kinderachtig en DOM inderdaad. Kijk, prima als je ervoor kiest om vlees te eten (ik ga dat niet veroordelen, zou ook een beetje raar zijn, omdat ik zelf een half jaar geleden ook nog vlees at), maar om expres de boel op te hitsen is gewoon triest. Ach, ik zie het als een zwaktebod. Meestal zijn dit de mensen die niks zinnigs te zeggen hebben en die zich verschuilen achter grootspraak.

Ik hoor het trouwens steeds meer om me heen - of ik let er nu bewuster op, dat kan ook - dat mensen vegetarisch/veganistisch worden. Ik geloof wel dat dit steeds wijder verspreid raakt. In ieder geval is het geitenwollensokkenimago verleden tijd. :ja:
Afbeelding

Bart

Berichtdoor Bart » vr 06 okt 2017, 19:50

Cis bedankt, het was wel zo dat ik mijn vegetarische dieet iets heb laten verslappen. En ik weet ook zeker dat ik niet achterlijk ben, maar ja als je een jaar lang aan het verdedigen bent ga je wel twijfelen

ik snap wat je bedoelt Marloes met die mensen die gewoon niks nuttig te zeggen hebben, zo denk ik er ook achter.

En even een beetje een offtopic vraagje hebben jullie een bepaalde site waar jullie recepten vandaan halen? of een site die jullie aanbevelen. Want mijn moeder voelt zich altijd nogal schuldig als zij aan het vlees zitten en ik niks heb. Dus eet ik praktisch 6 dagen per week hetzelfde stukje nepvlees. dusja een paar nieuwe lekkere recepten zijn erg handig

Cis

Berichtdoor Cis » vr 06 okt 2017, 21:26

Off Topic
Ik heb geen speciale site voor recepten, maar er zijn heel veel verschillende lekkere burgertjes in de supermarkt te krijgen.
Ikzelf vind iets met champignons/geitenkaas/pijnboompitjes altijd heel erg lekker en zoiets kun je zelf ook makkelijk maken door gewoon wat door elkaar te kneden, te paneren en te bakken.
:lach:
Afbeelding

Hjördis
Opvang Ratopia

Berichtdoor Hjördis » za 07 okt 2017, 10:21

Ik ben zelf al 13 jaar vegetariër. Op mijn 16e werd ik veganist, intussen dus ook alweer 10 jaar. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en zelfs nu word ik nog meer bewust van waar men allemaal dierlijke producten in gooien.
Brood en bladerdeeg? Dat bevat vaak L-cysteïne, gemaakt van mensenhaar en eendenveren. Toegevoegde vitamine D? Dat komt vaak van wolvet. Allé, het is nooit mogelijk om 100% veganistisch te leven. De lijm in heel wat schoenen, producten in een beeldscherm (laptop, tv, gsm, ipad), de lijm van boeken, rubber etc. Het heeft allemaal dierlijke producten in zich. :(

Ik ben een grote voorstander van de stickers en zag ze reeds in heel wat facebookgroepen ivm veganisme voorbij komen. Ik heb zelf al enkele keren in de plaatselijke winkels folders tussen het vlees gelegd.

Bloes
Contacteer:

Berichtdoor Bloes » zo 08 okt 2017, 10:53

Daar schrik ik inderdaad ook van. Nu ik erop let, blijken ineens overal hulpmiddelen van dierlijke oorsprong op te duiken. In brood, in de meeste koekjes en snoepjes, in chips (?!). Zelfs de meeste wijnen zijn op een dieronvriendelijke manier geproduceerd. Aan die lijm had ik nog niet eens gedacht. Best griezelig hoe dierlijke producten in alles van ons leven verweven zijn. :ships:

Bart, ik gebruik eigenlijk geen kant-en-klare recepten. Vaak zitten daar toch net weer ingrediënten in die ik niet ken of niet lust. Ik laat me soms wel inspireren en geef er dan een eigen draai aan. Zo eet ik tegenwoordig vaak de verse pasta's van AH (je weet wel, die vaak 1 + 1 gratis zijn). Met verse spinazie, tomaatjes, een uitje, wat knoflook en 'bacon' van DVS, nomnom! Maar het is hier ook regelmatig groente - 'vlees' - aardappels. En inmiddels heb ik een redelijk uitgebreid assortiment vleesalternatieven die ik heel lekker vind. Maar smaken verschillen, dus ik zou je adviseren om gewoon eens iets anders uit de schappen te graaien en gewoon te proberen. De producten van De Vegetarische Slager kan ik in ieder geval aanraden.
Afbeelding

Marjolijn

Berichtdoor Marjolijn » di 10 okt 2017, 02:36

@Bart: https://veggiechallenge.nl/

Voor geheel plantaardige recepten én als je nog mee wilt doen aan de "Vegan Challenge" van oktober - of de volgende: https://veganchallenge.nl/