CASTRAAT Yu, geel japanner roodoog M, °18/05/16

Hier kun je posten over je ratjes die bij Ratopia vandaan komen.
Hjördis
Opvang Ratopia

CASTRAAT Yu, geel japanner roodoog M, °18/05/16

Berichtdoor Hjördis » wo 18 jan 2017, 16:05

Yu woont samen met zijn broertje Kai bij Kayleigh te Sittard (NL).
Wordt enkel uitgeplaatst met broertje Kai en bij iemand die enkel vrouwtjes heeft of geen andere ratten. Ze mogen beiden direct geadopteerd worden.

Achtergrond
Op 25 augustus werden 11 ratten in beslag genomen bij iemand die onder bewindvoering staat.

Medische beschrijving
Yu is erg dominant en daarom gecastreerd.

Beschrijving
Yu laat zijn Mazin en Ghayth liever voorop gaan wanneer je aan het deurtje staat, maar zal zeker niet wegblijven en zijn portie aandacht opeisen. Deze vier broertjes zijn goede beginnersratjes.

Update 15.09.2016
Wat kan ik meer zeggen dan dat dit vier zalige broertjes zijn !! Waar er de eerste weken nog een klein verschil was tussen de durvers en toekijkers, is dit nu niet meer op te merken. Ze vinden aandacht gewoon fantastisch, ik kom de kamer nog maar binnen en er plakken meteen vier ratten aan de tralies. Yu is wel het dikkertje van de groep. Hij zal ook gretig lekkers aannemen terwijl de anderen liever eerst op verkenning gaan :D

Update 25.09.2016
Donderdag had Yu voor de tweede keer hevige ruzie met een broertje. Van de eerste keer weet ik niet met wie, hij was de enige die toen wondjes had. De tweede keer ben ik zeker dat het met Mazin was want die had een diepe snee in zijn flank :( Er is toen besloten om beide heren te laten castreren omdat het toch wel apart is dat broertjes elkaar zo aanvallen. Dit is vrijdag gebeurd en ze stellen het goed. Het zijn enorm energieke mannen, ze hebben hun ruimte nodig.

Update 18.10.2016
Ondertussen waren de broers een 3-tal weken gecastreerd en zou het testosteron er ongeveer uit moeten zijn. Omdat Mazin donderdag geadopteerd wordt, ben ik gisteren met de intro gestart tussen Kai en Yu. Ik hield mijn hart vast, gezien de vreselijke verwondingen de voorbije keer... De eerste uren verliepen niet van een leien dakje, maar ondertussen ziet het er steeds meer uit als een normale intro. Ze zijn de eerste nacht doorgekomen zonder verwondingen en daar ben ik heel blij om. Af en toe is er een strubbeling, maar die ziet er ook uit zoals ik gewend ben in een intro, niet meer op leven of dood zoals ze ervoor dus deden. Als ze slapen dan liggen ze fijn samen dus ik zie dit, langzaam maar zeker, goed komen!

Update 06.11.2016
Vandaag zijn Kai en Yu verhuisd naar Kayleigh. Ze zullen vanaf nu daar op hun gouden kooi wachten. :) Yu stelt het voor de rest erg goed. Hij is een stevige, gezonde en lieve jongen die nu vreedzaam samenleeft met zijn broer.

Update 27/11/'16
Yu maakt is helemaal gewend na zijn verhuizing! Hij is een lief ventje dat graag op zijn tijd met je knuffelt. Hij komt wel snel aan het deurtje kijken als hij mij hoort, maar hij wilt zich niet altijd laten oppakken. Eenmaal opgepakt is het ook goed! En dan zit hij graag in mijn mouw of trui :love:

Yu slaapt bijna altijd samen met zijn broertje Kai. Het is fijn om te zien hoe goed ze het met elkaar kunnen vinden :)
Yu en Kai zijn hele lieve, nieuwsgierige, makkelijke en relaxte ventjes die zeker snel een nieuw thuisje verdienen!

Nieuwe foto's onderaan :)

Update 03/01/'17
Yu heeft me wat gemaakt... de adoptie niet doorgegaan omdat meneertje besloot zich niet te gedragen :( Zoals velen weten heb ik een rattenkamer en ik heb daar nu ook intacte ventjes zitten. Wegens de drukte staan Yu en Kai onder in de woonkamer, waar enkel vrouwtjes aanwezig zijn. Voor de adoptie had ik Yu en Kai even boven op de rattenkamer gezet in een duna, maar dat vonden ze niet zo'n goed idee... Yu was niet zo lief want besloot zowel het ratje als de adoptant te bijten. Dit gebeurde in nog geen minuut. Het ratje van degene die interesse had liet hij snel los, maar de vinger van de persoon helaas niet... Hij bleef maar vasthouden en kauwen... Ik heb uiteindelijk zijn mond open moeten trekken om hem los te krijgen :( :shock: Ik schrok er zelf ook enorm van...
Degene die interesse in hen had, vertrouwde het logischer wijs niet meer en daarom is de adoptie afgezegd.

Ik heb daarna de ventjes weer terug in hun kooi gezet beneden en ze werden al snel weer rustig en nu zijn het weer de lieve ventjes die ik ken... Ik denk zelf dat het te maken heeft gehad met de geur van intacte mannen en ik heb daar totaal niet bij stil gestaan... Het zijn beide echt hele leuke ventjes en ook Yu heeft mij nog nooit eerder gebeten en nu ook weer niet meer. Ik denk echt dat het te maken heeft met de geur van intacte mannen. Dit kan vooral Yu niet hebben. Vandaar dat besloten is dat deze ventjes uitgeplaatst gaan worden bij iemand die geen ratten heeft of bij iemand die alleen vrouwtjes heeft. Eventueel kunnen ze geïntroduceerd worden met vrouwen, maar het liefst met grote vrouwen (en die wat pit hebben) en dan wordt de gehele intro wel door en in de opvang gedaan. Voor de zekerheid. Hopelijk vinden we een geschikt iemand voor deze ventjes! Ze verdienen het echt! Ze zijn zo leuk en lief. Het zijn verder wel goedzakjes!

Foto's

05.09.2016
IMG_20160905_201844-640x480_zpsnvivperr.jpg
PhotoGrid_1473156007181-480x640_zpsr3iwr2th.jpg

18.10.2016
Foto van de intro
IMG_20161017_123447-600x800_zpse3lbjacf.jpg

03.11.2016
IMG_20161106_132200-640x480_zps1zofxpki.jpg

27/11/'16
Yu2_zpsisakw9lr.jpg
Yu2_zpsisakw9lr.jpg (69.04 KiB) 32 keer bekeken