Is dit een goede kooi?

Kooien, bodembedekking en inrichting.
die ratten jongen

Is dit een goede kooi?

Berichtdoor die ratten jongen » zo 13 jan 2019, 21:47

Hallo allemaal ik ben van plan om 3 ratten te kopen en ik vroeg me af of deze kooi wel goed was?

het linkje van de kooi

aribold
Forumtechneut
Contacteer:

Re: Is dit een goede kooi?

Berichtdoor aribold » zo 13 jan 2019, 23:18

:welkom:
Dit is wat onze Kooi-calcuator zegt over deze kooi:
Kooi-calculator schreef:In deze kooi kun je tot 4 ratten huisvesten.

Met een tralie-afstand van 25 mm, is deze kooi zonder aanpassingen niet geschikt voor ratten.

* Looprooster verwijderen!

Er zijn toch meerdere mensen die deze kooi gebruiken. De meesten hebben hem omwikkeld met kippengaas. Alleen grote mannen kunnen niet tussen de tralies door namelijk. Jonge ratten en kleine vrouwtjes lopen zo naar buiten. Ik zou hem dus niet aanbevelen.

Een selectie van geschikte populaire kooien vind je hier: https://forum.rattenland.nl/viewtopic.php?f=41&t=797

Waar wil je je ratjes vandaan halen? De afgelopen dagen zijn de opvangen namelijk vol gelopen met honderden jonge ratten uit een ontruiming bij een grote fokker in Frankrijk. Het zou heel fijn zijn als je niet de broodfok steunt, maar mee helpt om deze arme beestjes een goede herstart te geven. Ik hoop dat je dit artikel ook even wilt doorlezen.
Afbeelding

die ratten jongen

Berichtdoor die ratten jongen » ma 14 jan 2019, 14:04

dankjewel voor de reactie,
ik ga denk ik nog verder zoeken voor een goede rattenkooi.
Over waar ik mijn ratten ga halen:
ik wil het liefst ratten van een fokker of een dierenopvang maar ik kan niks in of rond Eindhoven vinden.
Weet je misschien ergens waar ik ratten zou kunnen halen?

Gappie_Goof

Berichtdoor Gappie_Goof » ma 14 jan 2019, 19:35

Ik heb deze kooi ook, het is een prima kooi. Ik zou em nemen, alleen moet je uiteraard wel de tralies er uit halen :smile: .