Ratten broertjes vechten na week gescheiden te zijn geweest voor behandeling met antibiotica

Ben je nieuw op rattenland, stel je dan even hier voor.
cloud.cynthia

Ratten broertjes vechten na week gescheiden te zijn geweest voor behandeling met antibiotica

Berichtdoor cloud.cynthia » wo 06 mei 2020, 21:43

Hoi!

Ik ben nieuw op dit forum.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb 8 mannetjes allemaal broertjes uit 1 nest.
In juni worden zijn 1 jaar oud.
Nu zijn er 2 ziek, 1 niest, de ander maakt rare knor geluiden. Met beiden naar de dierenarts geweest, en de diagnose was een luchtweginfectie. Nu had ik dat vermoeden al, omdat ik mijn leven lang al ratten heb gehad. De ratten moesten gescheiden worden, omdat het besmettelijk is. Dus nu 3 kooien. Antibiotica krijg ik met geen mogelijkheid naar binnen. Aan de zijkant van het bekje spuiten is een worsteling, en door drinken en voer werkt ook niet, laten ze gewoon staan. Nu wilde ik ze dan maar weer met zijn allen bij elkaar zetten, want alleen is voor ratten niet leuk, maar dat pakte helemaal niet goed uit. 1 van de zieke ratten is heel raar in zijn gedrag geworden, en valt direct aan zodra hij door 1 van zijn broers wordt besnuffeld. Hij gaat egelen. Hoge rug en met zijn kont duwt hij tegen de andere rat, en vliegt hem dan aan. Dus heb ik hem maar weer apart gezet. De andere rat die alleen niest, wordt niet geaccepteerd door zijn broers en zij vallen hem lastig, dus ook hem weer alleen gezet. De twee zieken zaten eerst samen in 1 kooi, dat ging prima, tot ineens na het ingeven weer van antibiotica, ik ze samen terug zet, en die ene rat, die egelt, begint aan te vallen. Ik snap niet wat er aan de hand is. En zit echt met mijn handen in het haar. Ben zelf ook al door deze rat per ongeluk flink gebeten, omdat hij niet zag dat ik hem wilde oppakken, terwijl hij dus aan het vechten was. Misschien weten jullie wat er aan de hand is?

Groetjes, Cynthia

JinX
Moderator
Contacteer:

Re: Ratten broertjes vechten na week gescheiden te zijn geweest voor behandeling met antibiotica

Berichtdoor JinX » vr 08 mei 2020, 18:19

Als ze zich niet lekker voelen kan dat ook invloed hebben op het humeur natuurlijk. Het is wel lastig. Hoe doe je de her-intro? gewoon hup de kooi in of eerst in een duna?

Hier momenteel ook 3 kooien, Ironhide kon niet terug bij de rest na castratie (en abces en hoop ellende) dus die heeft een nieuw vriendje uit de opvang nu.

Vengeance zit nog apart na castratie (zit nog aan de AB en pijnstilling), ik heb zijn broer Venom bij hem gezet zodat hij niet alleen is. Medicijnen krijgt hij op een lepel met olvarit babyhapje (en venom een lepel zonder medicijnen) gelukkig slobbert hij het zo braaf naar binnen want als ik met een spuit aan kom doet hij alsof ik hem wil vermoorden met een zwaard, aansteller :rol: Als Vengeance zn AB kuur klaar is ga ik ze weer terug bij de rest zetten.

Kroepoek wil ook nog wel eens werken om medicijnen zonder dwang naar binnen te krijgen
Afbeelding
Kahn, Plague, Venom, Vengeance, Jayne, Wash & Wombat!
Ironhide & Captain Malcolm Reynolds!