Hypere Ritten bij contact.

Medische ervaringen en vragen. Ga met een zieke rat altijd gelijk naar de dierenarts. Ook bij twijfel gelijk de dierenarts inschakelen. Dit forum is niet ter vervanging daarvan!
WouterWolfs

Hypere Ritten bij contact.

Berichtdoor WouterWolfs » wo 24 jun 2020, 22:07

Beste allen,

Al enige jaren houden mijn partner en ik tamme ratten. We hebben 2 leuke nieuwe mannetjes er bij gekregen, Jip en Jop nu zo'n 11 weken.

Over Jip maken we ons nu een beetje zorgen. Twee dagen geleden was deze rat heel druk wanneer we hem oppakten. Alsof hij in paniek raaktte. Bij het neerleggen liet hij zich op zijn rug vallen en leek hij geen controle over zijn lichaam te hebben.

We hadden besloten hem even met rust te laten en hem rustig opnieuw aan ons te laten wennen. Vandaag heb ik hem rustig proberen te aaien. Hij leek niet bang en juist nieuwschierig bijtte hij in mijn vingers om te onderzoeken wat dat was. Hij werd opnieuw helemaal hyper en rende druk rondjes in de kooi.

In de kooi eet en drinkt hij goed en lijkt er niet veel aan de hand. Wij vragen ons af wat we hier het beste mee kunnen doen? Is dit iets bekends bij jullie? Zal het gedrag bijvoorbeeld minder kunnen worden wanneer hij meer gewend raakt bij ons, of kunnen we beter naar de dierenarts (wat mijn voorkeur niet heeft voor de stress)?

Alvast hartelijk dank voor het mee denken en de reactie.
Groetjes. Wouter

JinX
Moderator
Contacteer:

Re: Hypere Ritten bij contact.

Berichtdoor JinX » do 02 jul 2020, 12:32

is het niet gewoon spelen? van dat gestuiter met 4 poten de lucht in enzo?
Afbeelding
Kahn, Plague, Ironhide, Venom, Vengeance, Jayne, Wombat, Wash & Captain Malcolm Reynolds!

Hesci

Re: Hypere Ritten bij contact.

Berichtdoor Hesci » vr 03 jul 2020, 07:03

Wellicht handiger om er anders even een duidelijk filmpje van proberen te maken.